Silent Hill4
n 2004.11.28. 00:17
Silent Hill 4
J szoksomhoz hven ismt nmi ksssel trom eltek a legjabb Silent Hillel kapcsolatos lmnyeimet. Remlem mindannyian elolvasttok jlius vgn a programrl rt beharangozmat, melynek a vgn mr jeleztem, hogy a The Room nem felttlen nz ki sikervromnyosnak. A sejtelmeim sajnos beigazoldtak, avagy a sors ismt igazolta nmagt, miszerint a tbbrszes franchise-ok epizdrl-epizdra hanyatlanak.
Indulsknt lernm jra a trtnetet azon olvasinknak, akik netn nem olvastk volna el az elzetest. A fhsnk ezttal Henry Townshend s egy Silent Hill melletti kisvrosban l, nevezetesen South Ashfieldben. lete tlagos, nem emelkedik ki semmivel trsai kzl, de nem is egy bogaras frfi. Valami furcsa azonban mgis trtnik vele, ugyanis az egyik reggel kap egy seglyhvst, ami mr csak azrt is rdekes, mert a telefon zsinrja el volt vgva. E mellett tovbbi bizalomgerjeszt dolog, hogy amikor kimegy a konyhba, szreveszi, hogy a laksnak a bejrati ajtaja bellrl irgalmatlan sok lnccal van lelncolva. Kijutni kptelen, mert ezeket valamifle varzslat vdi. A kvetkez pillanatban a frdszobjbl kiszrd zajokra lesz figyelmes, majd amikor belp oda egy hatalmas lyukat lt ttongani a mosdkagylja faln, melybe - mivel jobb dolga ppen nincs - bele is mszik, majd ezt a ksbbiekben mg j prszor megismtli, minek ksznheten Silent Hill klnbz helysznein tallja magt. A trtnet gy igencsak elborult, s eme rvid kis bevezetsnl nem is szeretnk tbbet elrulni rla, mindenki fedezze csak fel sajt magnak.
Bejrhat rszek tekintetben felvonul szinte minden eddig ltott terep. Kezdsknt az ezeltti rszben ltott metrllomson vagyunk, amit az erd kvet, majd egy tenger kzepn lv brtn. A ksbbiekben bejrhatjuk mg a mr csontig lergott krhzat s a lakhzat, valamint a legutbbi rszben ltott irodahzat. Igazsg szerint ez mind nagyon szp s j, de n mr nem tudtam felhtlen rlni az lvezetek habzsolsnak (a brtn mondjuk nagyon tetszett), hiszen majdnem mindent lttuk mr s gy az jdonsg varzsa gyszlvan tovatnt. Az viszont mindenkppen elnyre szolgl a Silent Hill 4-nek, hogy az elz kt jtk helyszneinek az sszegyrsa a jtkidt valamelyest megnvelte, s mg eddig 5-6 ra elg volt a befejezsekhez, addig jelen esetnkben ez a szm majdnem a ktszeresre nvekszik, de a msflszeresre biztosan.
Feladataink nem sokat vltoztak az eddigiekhez kpest, a szoksos monsztagyilkols mellett minl tbb memt s klnfle trgyakat kell begyjtennk, melyek segtsgvel kisebb rejtvnyeket fejthetnk meg. Mg az ezeltti rszben inkbb az akcirl szlt a jtk, addig itt a folyamatos felfedezs a fszerep, s br igen gyakran kell harcolnunk itt is, m cseppet sem azrt, hogy minl tbb vr frcsgjn, hanem, hogy a rnk tr rmsgeket idlegesen megbntsuk s minl gyorsabban tovbb lljunk. E mondatombl mr sejteni lehet, hogy a Konami vgre frisstett egy kicsit a szria szrnyfelhozataln. Igazsg szerint nincsen tl sok j ellenfl, de meglepen kreatvak. Tbbnyire azzal emelkednek ki a rgebbi trsaikkal szemben, hogy nem felttlen tudjuk elpuszttani ket, hanem csak idlegesen megbntani. Az eddig megszokott szrnyasok s veszett kutyk mellett tbbek kzt ktfej szrnyekkel, pickkal, falbl kinv karokkal s a talaj felett tz centivel lebeg zombiszer lnyekkel hozhat ssze minket a sors. Velk egyetemben a fegyverrepertor is megjult. A lfegyverek mr annyira sincsenek jelen, mint az elz epizdban, szinte csak kzelharci eszkzeink vannak. A klnfle golftk mellett baseball tvel, hossz csvel s baltval rdemes fknt gyakni az ellenfeleket, kik kzl nhny egsz szvs lett!
Ennek megfelelen a hangulat is egszen j, de ezt nagyban ksznhetjk a japn horror zsenilis mivoltnak is. Alapveten abban klnbzik a japn s az amerikai horror egymstl, hogy mg a nyugati npek szrnycentrikusak, azaz kell nekik valaki, akitl jl sszeszarhatjk magukat, addig az zsiai orszgok elborult alkoti az rzkszerveinkkel jtszadoznak s kergetnek minket az rletbe. Ez elmondhat a Silent Hill 4-re is, hihetetlen pars jelenetekkel van tele a szoftver, minek eredmnyekppen mg nha jmagam is megijedtem egyszer-ktszer. Legyen azonban ennyi elg a program pozitv tulajdonsgaibl (nincs is tbb) s trjnk r arra, ami miatt a Konami termkben hatalmasat csaldtam.
|