Gratulálok ön a 2004-es év egyik legjobb FPS játékát tartja a kezében - jól választott! :D A programnak valami eszméletlen képi világa van…Nem hazudok a játék grafikus motorja, már erősen veszélyezteti a többi nagy ágyú (Stalker, Half Life2 és Doom3) trónját! Minden médium ódákat zeng a Far Cryról, amit a csodálatos látványvilágának köszönhet. Ezt nagy részben a Directx9 lehetőségeinek kiaknázásával és a házi gyártású motorjával érte el. Kültéri és beltéri helyszínei egyaránt elsőrangúak, de az erőssége a kültéri elemekben mutatkozik meg. A játék a legszebb víz efektet produkálta amit valaha láttam.
Gépigény
Mindenképp érdemes gépünk teljesítményéhez mérten futtatni a programot, mivel maximális beállításon a mai csúcsgépek rendesen megizzadhatnak. Közepes konfigurációval rendelkezők 512 MB RAM-mal, medium beállításokon (bár ekkor kevesebb vizuális elem áll majd rendelkezésünkre) tökéletesen játszható.
Minimum gépigény: AMD Athlon 1 GHz vagy Pentium 3, 256 MB RAM , 64 MB-os DirectX 9.0b kompatibilis VGA és 4 GB szabad hely a merevlemezen.
Ajánlott gépigény: AMD Athlon 2400 vagy Pentium 4 2 GHz , 512 MB RAM, 128 MB-os GeForce 4 vagy ATI Radeon 9500-as VGA és 4 GB szabad hely a merevlemezen.
Történet
A Far Cry főszereplője Jack Carver egy volt kommandós tiszt, az ő bőrébe bújva kell, egy ,,titokzatos szigetrész" rejtelmeit felkutatnunk. Hősünk turisták fuvarozással kereste kenyerét, legalábbis addig a napig, amíg egy csinos kuncsafttal Valerie Cortezzel a fedélzetén, egy arra tévedt rakéta által fel nem robbant. Miután partra dobta a víz, kábultan fogott hozzá felfedezni az ismeretlent, ami előreláthatólag nem lesz egyszerű feladat, ugyanis a sziget hemzseg a fegyveres zsoldosoktól, mutáns katonáktól. és egyéb förmedvényektől. Utóbbiakat a sziget kísérleti és kutató bázis melléktermékeinek köszönhetünk.
Kezelőfelület
Bal alsó sarokban láthatjuk a radarunkat, két oldalán az úgy nevezett észlelő csíkokkal. Ez ezt a cél szolgálja, hogy ha láthatóvá vállunk az ellenség számára, a csík kilendül és nagy valószínűséggel golyózáporral köszöntenek minket. Ezt elkerülendő, ne Rambó módjára közlekedjünk, hanem óvatosan, akár lehasalva haladjunk előre. A radar különböző színekkel jelöli az ellenfelek életerejét, ezt akció közben célszerű figyelemmel kísérni. Amig nem észlelted őket vagy nem néztél körül a távcsöveddel, addig nem jelenik meg semmi a radaron! Középen a fegyverek listája látható, amiből csak 4 lehet egyszerre nálunk. Jobbra az életerő csík, alatta a páncélzat, majd a fáradékonysági vonal, ami úszáskór az oxigén mennyiségünket is mutatja
Fegyverek
Kezdetben munkásokkal, könnyen felfegyverzett katonákkal, kommandósokkal és végül mutáns katonákkal fogunk találkozni. Rájuk nem hat a szép beszéd, ezért diplomatikus beállítottságú egyének, azonnal lépjenek ki a programból. :) Alap fegyverünk egy dzsungel kés, a machete lesz. Ezzel nem célszerű likvidálnunk, csak ha fogytán a muníciónk, akkor is csak hátulról alkalmazzuk. Másik gyengécske fegyverünk a pisztoly, ezen felül mindegyik fegyver kivalló favágó eszköznek bizonyult. Ajánlom figyelmetekbe az M16-os gépkarabélyt, mert igen népszerű a zsoldosok körében - pontos és messzire ellőhetünk vele. Továbbá kiemelném a mesterlövész puskát, mely kellemes szerkezetnek bizonyult sok esetben. Clszerű lehasalva használni, mert nem remeg annyira a kezünk. További fegyverek: Machete, Wrench, Jungle Falcon, Jack Hammer Shotgun, P90 SMG, MP5 SMG, M4 Karabiner, AG36 Assault Rifle, OICW (Advanced Assault Rifle), AW50 Sniper Rifle, M249 SAW MG, Rocket Launcher, Flag Grenades, Flashbang Grenades, Smoke Grenades, Mortar, Vulcan-Minigun.
Járművek
A játék másik gyöngyszeme a járművek használata. Jeep, HMMV, Buggy, csónak, targonca, siklóernyő, mind hasznos társunk lehet a kalandban, főleg a gépágyúval felszerelt társai. Hátrányok: könnyen észrevesznek, gyenge páncélzat, aknákat és rakétákat gyakorta kerülni kell, valamint nem lőhetünk 360 fokban és nehézkes a kezelése. Előnye az utóbb elmondott géppityu, amiből nem fogy ki a lőszer és jelentősen begyorsulhatunk.
Játékmenet
A helyszínek nagyon változatosak lesznek. A tömérdek külső helyszín mellett, többször fogunk különböző objektumokban, raktárakban és épületeken végigmenni, és hogy a játék még izgalmasabb legyen, nem menthetünk bármikor - erről a program fog gondoskodni (autosave). Ez sajnos nagyon megnehezíti a dolgunkat, de állítólag az új patch majd orvosolja a hibát. (de minek?) Viszonylag könnyen kiismerhető az ellenfelek taktikája, egyedül a létszámbeli fölény és a töltények kifogyása okozhatja vesztünket. Ha végigvittük a játékot, kipróbálhatjuk magunkat multiplayerben (Free for All, Deathmatch, Assault) is. Ezek sajnos nem nyerték el tetszésemet, de nem is baj, hiszen nem mulrita van kihegyezve a játék.
Mesterséges intelligencia
Bevett szokás a szakmában, hogy a script gyengeségét az ellenfelek számával kompenzálják. Valamikor túl erősre, esetek nagy százalékában, pedig túl gyengére állítják az ellenfeleket. Sokszor találkoztunk már olyan esettel, mikor 2-3 őrből kilőttük a valamelyik szélsőt, a többi pedig zavartalanul folytatta a folytatta a beszélgetést. A Far Cry nagy hangsúlyt fektetett a gépi ellenfelek színvonalára. Ha lövést hallanak, rögtön a hang irányába indulnak vagy fedezéket keresnek.
Végszó
Le a kalappal a Crytek elött, forradalmi FPS-t hoztak össze! Minden további játékgyártónak, fel kell kötnie az alsóneműjét, ha labdába akar rúgni még a piacon. A Far Cry állítólag 24 óra folytonos játékkal végigvihető, meglátjuk. Negatívumok egyedül az irdatlan nagy gépigény és a mentési rendszer, de e nélkül jelentősen lecsökkenne az adrenalinunk értéke... |