Ford Fusion
auto+ 2005.01.03. 20:05
Teszt: Ford Fusion 1.4 TDCi Trend
Kiskocsi? Nem. Terepjáró? Nem. Talán egyterű? Az sem. Vagy mégis? A Fusion olyan, mint az ömlesztett sajt. Sok mindenre használható, de mégsem igazi sajt. Ezért is nehéz eldönteni, hogy szeretem-e vagy sem.
A Fusion egyedi vegyület. Régen kémia órán próbáltam mindent egy kémcsőbe önteni, ami a kezem ügyébe került, de semmi sem sült ki belőle. A Ford tervezői viszont ügyesebbek nálam, lám-lám nekik mégis sikerült kikeverniük valamit. Legalábbis kikísérleteztek egy olyan kocsit, ami egyszerre több igényt is megpróbál kielégíteni.
A Fusion divatos formájával a fiatalokat szeretné meghódítani, bár őket már meghódította a Fiesta. A magas építésű karosszériával elsősorban azokat célozzák, akik felülről szeretik szemlélni a forgalmat, akik számára fontos a könnyű ki-és beszállás. Ezzel az egyterű-jelleggel egyébként jó eséllyel pályázhat a kis és közepes családok kegyeire. A hölgyek sem maradhatnak ki a sorból, habár nekik ott van a Ka, most már Street, azaz kabrió kivitelben is.
Szóval itt az új, uniszex Ford, amit néhány tízezres híján egy Focus áráért lehet megvásárolni. Na már most, ha nekem van annyi pénzem, hogy egy Év autója címet elnyert modellt (Focus) vezessek, akkor miért vennék Fusiont szinte ugyanannyiért? Azért, mert magas építésű, belül majdnem akkora, mint a Focus és könnyű vele parkolni. Végre nem kellene küzdenem, ha szoknyában is kulturáltan szeretnék kiszállni a kocsiból. Sokat nyomna a latban a néhány praktikus részlet, mint például az anyósülés felhajtott ülőlapja alatti rejtekhely, amire csak véletlenül bukkantam rá. A műszerfal tetején lévő fedeles széfben a világító sminktükrömet tárolnám, mert a Fordnál úgy vélik: aki vezet, ne sminkeljen, vagy púderozzon sötétben. A napellenzőbe rejtett tükör ugyanis nincs megvilágítva. Lehet, hogy igazuk van, de a lehajtott, alkalmi piknikasztallá alakítható háttámlán azért jókat reggeliznék. Csak a Pálpusztai sajt papírjának és a kiürült kólás doboznak kellene helyet keresgélnem, mert a két első oldalzseb siralmasan kicsi, hátul pedig még a morzsáknak sem lenne hely.
(Folytatás a 2003/3. számban)
Bicskos Edit, fotó: Földi D. Attila
MŰSZAKI ADATOK |
Ford Fusion 1.4 TDCi Trend | |
Motor: 1399 cm3 Teljesítmény: 50 kW (68 LE) 4000/min Nyomaték: 160 Nm 2000/min Saját tömeg: 1102 kg Hossz/szél./mag.: 4020/1721/1528 mm Tengelytáv: 2485 mm Csomagtér: 337 l Végsebesség: 159 km/h Gyorsulás 0-100 km/h: 15,5 sec Fogyasztás: 4,4 l/100 km (gyári érték) Üzemanyagtartály: 45 l Hatótávolság: 1023 km Alapár: 2 849 000 Ft Tesztautó ára: 3 309 000 Ft
|
Tetszett: + kis fogyasztás + dinamikus menettulajdonságok + hatalmasra bővíthető csomagtér + remek úttartás + kis fordulókör + nagy hasmagasság Nem tetszett: - világítás nélküli sminktükör - könnyen lefulladó motor - rideg műanyagok Konkurensek: - Suzuki Ignis - Suzuki Wagon R+ - Opel Meriva - Opel Agila
|
|