Janos
Janos
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Fríssítve

Utoljára 2005.03.23.-én frissítettem az oldalt!

 
Látogatotság
Indulás: 2004-11-27
 
Ford tesztek
Ford tesztek : Ford Fiesta

Ford Fiesta

a5  2005.01.03. 20:11

1,4 16v


Minek nevezzelek?

Az új Fiesta olyan, mint egy póniló, szép, aranyos, de gyengécskén fut. Az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy a motor erőkifejtésén kívül más hibával nem is találkoztam, sőt elég kellemes volt a pár napos együttlét.

[11.20] Janika

Az első élményem az új Fiestával kapcsolatban elég érdekes, ugyanis már jóval a hivatalos hazai bemutatója előtt találkoztam kettővel a debreceni márkakereskedőnél. Éppen ezért a debütálásakor nem is voltam jelen, mivel nem sok újdonságot láttam volna, viszont úgy hozta a sors, hogy le kellett tesztelnem egyet. Bár ebben a kategóriában sokan a legegyszerűbb modelleket keresik, de a tapasztalatok szerint már itt is a legjobban felszerelt autók felé kacsingatnak a vásárlók, ezért esett a választás egy 1.4-es Ghia-ra. Én ugyan jobban örültem volna, ha az 1.4-es turbódízelt kapjuk meg (amely azonos a Citroen C3-ba, és Peugeot 206-ba szerelttel), de állítólag a benzines jobban fogy, ezért ezt kaptuk.

Szebb, mint az előd

Azért ez sem rossz, főleg mivel külsejével hódít az autó. Elsősorban a nők körében lehet népszerű ezzel a formával, de még az én sportkocsik látványától elvakult szemem is felfedezett benne valami szépséget. Az új Fiesta tökéletesen illik a Ford mostani, "New Edge" névre keresztelt formatervezési irányvonalába, ezért pont olyan sikeres lehet, mint nagyobb testvérei. Az biztos, hogy a régi modellt sikerült leköröznie, hiszen annál látványosabb jelenség, sőt szerintem az egyik legszebb autó saját kategóriájában. Ezt támasztja alá, hogy az általam megkérdezettek mindegyike úgy nyilatkozott, hogy a Fiesta újra megnyerő formával jelentkezett, ellentétben a közvetlen előddel. Ennek ellenére nem biztos, hogy mindenkinek tetszik a hatalmas fényszórókkal díszített orr vagy az oszlopokba integrált lámpáiról felismerhető farrész, de bizonyára ők lesznek kevesebben.

Ha a tesztautónk külsejét kellene értékelnem, akkor kitérnék a számomra nagyon tetszetős köténylemezre, főleg a dinamikus formájú ködfényszórókra, de az autó fara és oldalnézete is megkapó, és éppen emiatt furcsa egy kicsit a kilincsek formája. Ehhez jön még a kissé jellegtelen színű fényezés, és máris némileg romlott a pozitív összkép. Már sok ennél szebb Fiestát láttam, ezért akiket a képek nem győznek meg az autó szépségéről, azokat csak bíztatni tudom, hogy az autó ennél többet tud mutatni egy megfelelő színválasztással. Főleg pirosban és kékben néz ki nagyon jól, de azért vannak még más jó színek is a kínálatban.

Aztán kinyitottam az ajtót

Ez mind nagyon szép, viszont egyszer be is kell szállni az autóba, ekkor pedig már alaposan átváltott a hangulatom. A kidolgozás ugyan még elfogadható, de az anyagok már sokkal rosszabbul festenek. Minden jó kemény kopogós műanyag, igaz legalább a felületük tűrhető. Maga a dizájn azonban már megint nem tetszett, ugyanis kissé furcsa a forma, és a színösszeállítás is érdekes. Az ajtó például kritikán aluli, ezt még a Fordos kötődésű rokonom is megjegyezte. A műszerfal full egyszerű, valami divatos dolgot, vagy szebb számokat is alkalmazhattak volna, a középkonzolra pedig egyszerűen értetlenül néztem. Az ugyanis bizonyára biztonsági szempontból biztosan nagyon praktikus, hogy a CD-s rádió három részből áll, de mindez rosszul néz ki. A Focus stílusos belseje után legalábbis jobbat vártam. Szerencsére a térkínálat már az elvárásaimnak megfelelő volt, így erre semmi panaszom nem lehet. Ugyan két óriás egymás mögött már nem fér el rendesen, de a kategóriájában az egyik legtágasabb autó az új Fiesta, tehát csak dicsérni tudom. Természetesen hátul vállban szűkös öt utas esetén, minden más helyzetben viszont nagyon kényelmes. Az ülések szintén megfeleltek az elvárásaimnak, bár kemények egy kicsit, de igényes kárpitozásúak, és hosszú távon is észrevétlenek. A hátsókra is ez igaz, csak ezek még dönthetők is, így tetszés szerint növelhető az alapban 285 literes csomagtér. Az ide kerülő tárgyak számára már nem túl igényes borítást találtak ki, így nem kell azzal foglalkozni, hogy kárt teszünk a kárpitozásban, ez pedig nekem tetszett. Az ugyanis előfordulhat, hogy nem tiszta dolgot szállít vele az ember, ekkor pedig már a műanyag szőnyeg a hasznos. No erre a szintre még nem jutott a Fiesta, de az dicséretes, hogy a hátsó ülések hátoldalán nincs kárpit.

Egy semmirevaló extra

Sajnos, azonban az autó számos kissé furcsa dologgal szolgált már a belső átvizsgálásakor. A csomagtartófedél ugyanis nyitható bentről egy jól látható gombbal, vagy kintről a kulccsal, ez utóbbi azonban általában csak többszöri próbálkozásra sikeredett. A nem túl szép kilincsek viszont nagyon ötletesek, főleg az a szokásos Ford megoldás, hogy a benyomásukkal lehet a zárat reteszelni. A hifi hármas megosztása azonban nagy ötletnek tűnik, persze így nem érdemes kilopni, de egy dolgot azért nem értettem. Ez pedig az, hogy miért a CD került legfelülre, mivel a rádió váltógombjait elvileg gyakrabban használtam, mint ahogy a CD-t cseréltem. Az is kissé bizarr, hogy a kormány mellett lévő vezérlőfület nehezebb volt elérni, mint magát a hifit, vagyis ennek az extrának semmi értelme. Bár sokak szerint ez azért kell, hogy ne kelljen elengedni a kormányt, de ez sem igaz, mivel annyira rossz helyen van, hogy annak nyomkodása közben sem fogtam a volánt.

Ghia: a név magáért beszél

Ezek tehát a negatívumok, azonban az pozitív, hogy a Ghia felszereltségű Fiestába belezsúfoltak mindent, ami a sokkal nagyobb autókban sem széria. Igaz ez elvárható a csúcsváltozattól, de akkor is meglepő egy kisautótól, amely ráadásul az árával sem ijeszti el a vásárlókat. Ez az autó ugyanis kicsivel több mint 3 millió forint, amely a rengeteg extrát nézve nem is sok. A kocsiban ugyanis van négy légzsák, blokkolásgátló, CD-s hifi, légkondi, elektromos ablak és tükörmozgatás, központizáras riasztó, meg miegymás. Nagyon hasznos még a négy irányban állítható kormány, és a fel-le is mozgatható vezetőülés, ugyanis így mindenki megtalálhatja a neki legkedvesebb vezetési pozíciót. Külön felhívták a figyelmet az első fűthető szélvédőre, amely kategóriájában egyedülálló, emellett még talán a négy ködlámpa, és az alufelnik érdemelnek említést. Az autó tehát minden extrát megkapott, ami manapság számít a vásárlók körében és ezzel már egy igen magas kényelmi és biztonsági szintet tud biztosítani.

Elvileg fürge

Ez mind nagyon szép, de az autó innentől kezdve nem túl meggyőző, elsősorban motorikusan elmarasztalható. Szerencsémre ültem már jónéhány 1.4-es autóban, és azok közt ez csak az átlagot képviseli. Talán egy feltűnően rosszabb gép van az ismerőseim körében ez pedig pont egy 1.4-es Escort, amelyet még a használója is szid, csak hát céges, úgyhogy nem tudja lecserélni. Az új Fiestával kapcsolatban az ember pedig azt hinné, hogy a kis kasztni miatt az átlagos nagyságú motor biztosan nagyon fürge, főleg városban. Na erre még az átvételekor fel is hívták a figyelmemet, hogy nagyon figyeljem meg, milyen jól megy. Ehhez képest én meg azt vettem észre, hogy alapjárat környékén nagyon nyomatékszegény, aztán bár 2000 környékén elkezd húzni, de 5000 felett már újra fokozatosan begyengül. Pörgetni tehát nem nagyon érdemes, mivel ilyenkor csak a hangja nő az egekbe, a gyorsítás terén nem alkot maradandót.

Öreguras vezetési élmény

A fő baj viszont az, hogy nagyon alacsony fordulatszámon is elég gyatra, így az egyik kollégám viszonylag sokszor lefulladt vele. Szerencsére a gázpedál ez ellen dolgozik, ugyanis olyan érzékeny, hogy elég nehéz vele finom gázt adni, már egy kis gázfröccsnél is felugrik a fordulatszám 2000-2500-ig. A kuplung azonban ehhez képest egy kicsit durva, így tényleg csak a rutinosabbaknak megy azonnal a lefulladásmentes közlekedés, de a kocsi mentségére el kell mondanom, hogy én azért elkerültem az ilyen leégéseket. Ha túl vagyunk az elinduláson, akkor már egy jól autózható Fiestát kapunk, amely alul itt-ott jól húz és csendes. A beígért fürgeség azonban még mindig elmarad, ezért továbbra is csak átlagosnak nevezném a képességeit, sportos menetteljesítmények nem érhetőek el. Még a pörgetés se használ, bár az első két fokozatot teljesen kihúzatva, azért a lámpáknál jól el lehet vele indulni. Az autó tehát inkább nyugodt városi közlekedésre alkalmas, arra viszont tökéletesen. A kormánya pontos, a féke jól fog, a futómű aránylag jól simítja el az úthibákat, a váltója meg remek.

Kiváló váltó

Bővebben kifejtve a kormány nagyon megnyerte tetszésemet, hiszen a rásegítés mértéke ideális, a pontosságával sincsen gond, és az autó fordulékony is. Emellett még az erős fékére is büszke lehet a Fiesta, amely nagyon határozottan és jól adagolhatóan lassítja a kocsit, ez akár többre is képes lenne. A futómű kissé lágyabb hangolású, kényelmes és csendes, így észrevétlenül teszi a dolgát. A legnagyszerűbb azonban a váltó, amely elsőre furcsa volt, hiszen egész magasra felnyúlik a kar. Már-már a rali autók jutottak eszembe, ahol direkt minél magasabbra felhozzák a váltót, hogy kormány közelben legyen a gyors átnyúlás miatt. A kapcsolgatás közben aztán arra is rádöbbentem, hogy maga kar mozgása is a versenyautókéhoz hasonlít, olyan a megvezetése, mint a négyes villamosnak. A váltó tehát minden sebességbe könnyen bemegy, viszont a határozott síkok miatt az ötödikbe nem lehet csak úgy lazán kinyomni, hanem szépen kivitelezett mozdulattal kell először jobbra, majd előre nyomni. Sokaknak ez bizonyára nem tetszik majd, hisz négyből ötbe „akad a váltó”, de ezt a jelenséget szerintem meg lehet szokni, és a mozdulatot be lehet tanulni. Ez az ára annak, hogy egyébként bombabiztosan megvezetett a kar.

Amikor már elvette a kedvem

Ez az ötödikes megakadás azonban nekem is összejött néha autópályán, és valóban egy kissé zavaró, csak reménykedni tudok benne, hogy idővel megszoktam volna. Az a baj, hogy erre a váltásra nagy sebességnél eléggé szükség van, ugyanis ötödikben emelkedőn gyorsítani a kocsit annyira lehetetlen, mint, hogy Britney Spears szűz. Bár a sebességet képes megtartani, de hiába mentem rá 100-zal, vagy 150-nel egy emelkedőre, gyorsulni már képtelen volt a kis Fiesta. A dolog érdekessége, hogy ugyanezen az emelkedőn egy nappal utána az 1.4-es D4-D Yaris-szal 110-ről felmásztam 159-re, tehát a Fiesta motorjáról alkotott véleményem fokozatosan romlott. Bár a 168 km/órás végsebességét hozta, de erre is nagyon lassan gyorsul fel, inkább csak 150-ig szereti a tempót. Persze leejtőn lefelé akár 180-ra is képes, de a jobb 1.4-esek alapban mennek ennyit, sőt némelyik a két kilóba is belekergethető.

Van ahol kevesebbet vártam volna

 A szerényebb képességei miatt ezek után nem sok értelmét láttam elmenni egy hegyi szerpentinre, mivel igazán úgysem az számít, hogy milyen sportosan megy. Inkább az a lényeges, hogy fiatalok első kocsijának tökéletesen alkalmas, normálisan és kényelmesen lehet vele közlekedni. Talán még hosszú távra sem rossz, hiszen ilyenkor is csak a sebességmániásoknak tűnik fel, hogy nem megy száguldva, de a szabályos sebességeket tudja. A másik nagyon fontos dolog egy ilyen autónál a fogyasztása, mivel nem mindegy mennyibe kerül a fenntartása. No ilyen téren sem nagyon vitézkedett a Fiesta, bár a 8,4-es átlagra azt sem lehet mondani, hogy nagyon sok. Inkább csak a menetteljesítmények fényében tartom ezt többnek a kelleténél, na meg azért, mert viszonylag sokat mentem vele autópályán.

Megéri a pénzét, de a dízel jobb választásnak tűnik

A fogyasztás tehát tűrhető, és a motoron kívül az egész autóval igazából nem volt különösen bajom. A vezetése elég könnyű, bár itt is meg kell említeni a lefulladásra való hajlamot, az utazás vele nagyon kényelmes. A felszereltsége pazar, tehát mindent egybe vetve ez az autó ér ennyit, bár három millióért már eggyel nagyobb kategóriába is lehet kacsingatni, de ott egy alap gépet néhány extrával adnak ennyiért. Én azonban ha Fiestát vennék, akkor egyértelműen az 1.4-es turbódízel mellett raknám le a voksomat, mert az majdnem így megy, és cserébe nem eszik, amely még vonzóbbá tesz egy városi kisautót.

A képek nagy méretben

Számold ki a saját Casco-d!

Pontszámok

Külső: 8

Belső: 8

Kényelem: 8

Felszereltség: 9

Motor: 7

Fék: 9

Futómű: 8

Kormány: 8

Váltó: 9

Menettulajdonságok: 7

Fogyasztás: 7

Ár/érték: 8

Műszaki adatok

Motor: soros, 4 hengeres, hengerenként 4 szelepes benzinmotor

Hengerűrtartalom: 1388 ccm3

Max. teljesítmény: 80 LE / 5700 ford./perc

Max. forgatónyomaték: 124 Nm / 3500 ford./perc

Meghajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó

Hossz / szélesség / magasság: 3915 mm / 1680 mm / 1460 mm

Tengelytáv: 2485 mm

Saját tömeg: 1035 kg

Csomagtartó mérete: 285 / 950 l

Üzemanyagtank mérete: 45 l

Gyorsulás 0-100 km/h: 13,2 s

Végsebesség: 168 km/h

Fogyasztás (város/országút): 8,6 / 5,5 l/100 km

Tesztfogyasztás (vegyes): 8,4 l/100 km

Modell ára: 3 025 000 Ft

 
Jani
 
Viktor cuccai
 
Élő játékok
 
Autó
 
Linkjeim
 
Társoldalak
 
Call Of Duty
 
 
Half-Life2

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?